Zoonoying

Som barn, jeg ofte hørt, at jeg var irriterende. Denne kritik var ikke begrænset til familie eller venner eller venner af familie (selv om medlemmerne af hver af disse grupper blev afgjort blandt de mest vedholdende og omfattende, at netop hvor irriterende jeg var) - jeg hørte det overalt jeg gik. Alt, hvad jeg skulle gøre, var åbne min mund og BAM, \ "irriterende! \" Jeg kan ikke engang være specifik omkring det, fordi jeg troede, jeg var bare eksisterende, og snart at tilværelsen kom til at omfatte blive kaldt irriterende på hver tur. Det har påvirket mig i voksenalderen i, at jeg har lyst til at være irriterende, er en naturlig tendens til mine, at jeg altid skal kæmpe imod. Nogle gange betyder det at unnaturally kortfattede, på andre Jeg gør dette ved at undgå kommunikation helt. Jeg gør ikke small talk, for én ting. (Still, jeg ofte bange for, at min modstand bare ikke arbejde.)

Efter genoptagelse af programmering, som jeg iagttog som barn, især små Wonder og Zoobilee Zoo (via en VHS jeg fandt denne weekend på Frelsens Hær på Bedford Ave., Naturligvis), indser jeg, at jeg var dødsdømt fra starten. Disse shows (og naturligvis så mange andre) forherliget irriterende som vejen til at få, hvad du ønsker (herunder dit budskab igennem). Selvfølgelig, at det faktum, jeg iagttog Zoobilee Zoo, da jeg var alt for gammel til det (det havde premiere i '86, da jeg var 7 eller 8) kan have været min første problem.

Men wow, oversteg dette VHS min hukommelse, hvordan irriterende showet var. Det er ærligt utroligt, og som derfor ikke uudholdelig. Jeg ved, det er forfærdeligt markedsføring for at være samme, \ "Dette er irriterende, se det! \" Men cut jeg gjorde over for de mest hud-crawling øjeblikke, tror jeg, er forbløffende. Jeg forstår, at børneprogrammer har en tendens til at være fræk og klamt, og at du kan gøre en effektiv skåret som dette ud af stort set alt (jeg ville have et felt dag med Barney), men det bør ikke rabat det vældige omfang af irriterende på display ovenfor.

Og ved den måde, tror jeg ikke på denne måde at kommunikere på via tv er i gang overalt. Hvis der er noget, vi bliver mere irriterende som en kultur (alle elsker Kanye!). Jeg har ikke set Disney Channel oprindelige programmering siden Good Morning Miss Bliss, men den fantastiske SNL sketch denne weekend for Disney Channel fungerende School (\ "På Disney Channel, hver person skal være den højeste person i rummet! \" ) får mig til at tro, at denne tradition er i live og godt.

Ingen kommentarer: