Lovene af Blade

Jeg ville ønske, at jeg havde ansvaret for at lave love, der styrer blade. Det ville være ganske enkel, da der kun ville være én regel: IKKE falder det i mit YARD eller andre steder på min ejendom. Nogensinde.

For de sidste mange morgener, jeg har set en enkelt blade svæver ned fra træer, som jeg kører ind på stationen. Det vil ikke vare længe før de begynder at mødes i masse bunker, hvoraf mange vil blive deponeret i min gård. Uh. (Min had af bladene er godt dokumenteret. Jeg selv skrev et digt om det sidste år.)

Nogle folk synes at være at få en hoppe på blad ledelse. Et sted i mit kvarter den anden nat, nogen brændte blade. Røgen efterlod et tyndt slør over hele området. Den sure lugt irriterer min hals og lunger.

Det er sandsynligvis grunden til, American Lung Association har kæmpet i årtier mod denne praksis. Og hvorfor det er blevet forbudt i mange samfund. Herunder min. Men uanset årsagen, er dette ikke synes at afskrække folk fra at gøre det.

Flere år siden, så jeg nogen en blok væk opbygge en enorm ild til afhænde en massiv bunke blade. At især aften, vinden var temmelig ond. Det viste branden i et inferno, deponering flammende bunker på biler og de omkringliggende ejendomme. På et tidspunkt, brændte ilden, så ukontrollabelt, jeg mente, at deres garage ville gå op for sikker. I sidste ende, nogen kaldet brandvæsnet eller jeg er sikker på, at det ville have.

En anden blad bortskaffelsesmetode, der driver mig sindssyg og er lige så ulovligt, i hvert fald i min by, er blade-blowing. Vi har en bekendtgørelse som gør det ulovligt at blæse snavs - herunder blade og græs - på gaden. Men flere af mine naboer gør det hvert år. Mellem deres indsats og Moder Natur's, jeg nok klare en halv snes bagfuls af deres blade hvert år. (Vi har ingen træer. Ikke én. Vi skal bare få alle de blade.)

Så, hvad er du skal gøre med dem? Mit svar er at klippe og barkflis eller rake og taske. (Min samfund har en gård affaldsanlæg, hvor de bliver det hele til kompost.

Som falder kanter tættere og tættere på (bare et spørgsmål om dage nu) vi vil alle stå over for dette årlige udfordring hurtigt nok. Nu kunne være et godt tidspunkt at udforske dine muligheder, hvis du ikke allerede kender, hvad lovene er omkring dem. Jeg ville ønske, at nogle af mine naboer ville.

Ingen kommentarer: