Hvor blev sommeren Go?

Som du ved, jeg har været meget travlt, men hvor dælen blev sommeren af?! Det var det sommer, at jeg var omsider at bo på toppen af min haver ...

Nå ja, jeg tror de ser ikke så slemt, og min køkkenhave er stadig producerer et ton af ting.










Min tomater, underligt, er næsten færdig give frugt, men er stadig grønne og sunde at se planter. Jeg fik nok tomater til at kan omkring 10 Potter sauce, gør omkring 1 / 2 liter frisk salsa, og stadig have tomater til salater og frisk saucer.

Jeg har stadig ikke høstet alle mine gulerødder. Jeg havde til hensigt at lage dem, men det gjorde ikke gå nogen steder, og nu er de for store. Nå ja, jeg har masser af venner, elsker gulerødder. Og du aldrig se gulerødder forladt i breakroom på arbejde, så der vil være en godbid.

Min rosenkål faktisk kan producere noget i år.

Mine roer er lige ved at være klar til høst.

Min basilikum er aftaget i sin produktion, men jeg er stadig at få en is spand basilikum fra det omkring hver anden uge.

Mine græskar er gået vild. Jeg voksede en blå arvestykke sort i år sammen med min yndlings Triple Treat. De tre blå planter, der voksede er langt ude-producerende de otte Triple Treat planter. De er også støt overtager min have. Jeg håber, at disse græskar er så velsmagende som en beskrivelse rapporter. De er ikke meget for dekoration med.

Jeg har et væld af edamame til at høste. Jeg har faktisk mistet overblikket over alle mine bønner.

Mine ægplanter producerer gennem taget! Jeg rent faktisk fik flere ægplanter fra en enkelt plante!

Min squash endelig besluttede at gøre noget. For faktiske frugter, har jeg et par butternut, en hel del kammusling, to squash (gudskelov for andre gartnere!), Og omkring en halv snes delicata. Jeg har ingen idé om, hvad der skete med min agern squash, men jeg har nogen, der lovede at bringe mig i nogle af hans ekstra Hubbard og agern.

Jeg har endda løg og skalotteløg i år. Løgene kom fra løg dele, jeg plantede tidligere. De viste baseball mellemstore løg, der var lige så sød som den forælder løg, så jeg er fortsat med at plante mine løg baser i hele haven. Selv den skalotteløg, at jeg startede fra frø kom til en anstændig størrelse. Jeg vil prøve at lade dem i jorden i løbet af vinteren for at se, om de gør det - jeg hørte de var temmelig hårdføre, og at overvintrende er en god måde at perennialize.

Så er der min majroer, som efter så mange års fiasko jeg har nu mere end jeg seriøst, hvad de skal gøre med! Jeg ville bringe dem til maden hylden, men de fleste har rod orme, der skal klippes ud. Jeg har ikke et problem med det, men ikke så sikker på maden hylden.

De fleste af mine peber planter viste sig at være Cherry Bomber, som jeg kunne ikke være lykkeligere om. Kirsebær Bomber rock, plus disse er så varmt, kunne de næsten passere for Cayenne.

Min Radicchio var ikke så slemt. Det var dejligt hakkede op i en salat, og ikke kostede mig 4 $. Jeg har kun høstet et hoved, men jeg havde kun plantet to og bare aldrig kom rundt til høst de andre, før det rådnede.

Jeg har stadig et fald afgrøde at plante. Måske vil jeg faktisk komme rundt til, at dette år!

Ingen kommentarer: